БАЛАЛАРҒА ҚАНДАЙ ОЙЫНШЫҚТАР КЕРЕК?
Сәбидің дүниетанымының бай дамуына ойыншық әсер етеді. Әр баланың ойыншықтары болуы тиіс. Ойыншық таңдау баланың ең маңызды ісі болып есептеледі. Баланың өз еркіне, таңдауына байланысты, көп ойынышықтың арасында өзіне ерекше ұнайтын ойыншық болады. Ойыншық арқылы бала жалғыздықтан арылады. Ата-аналары бір жаққа кеткенде жалғыз қалған бала қараңғыдан қорықпау үшін ойыншығын құшағына алып, қорқыныш сезімін сейілтеді. Жатарда жарық сөнгенде де дос ойыншығы баланың құшағынан табылады. Ойыншықтар арқылы бала өз сезімін білдіріп, қоршаған ортаны зерттейді. Бала ойыншығын ұрсып, жұбатады. Кейде бала ашуын ойыншығынан алып, қолын жұлып, бұрышқа қойып қояды. Ашуы басылғаннан кейін ойыншыған қолына алып, жұлып тастаған қалын орнына тігіп қояды. Баланың ойыншығына қарап, оның не ойлап, не сезініп жүргенін анықтауға болады. Шынайы өмірден алынған ойыншықтар: қуыршақтар отбасы (жанаурлардың отбасы) қуыршақтың үйі, жиһаз, ыдыс, көлік, қайық, таразы, дәрігер мен шаштараздың құралдары, сағат, темір жол, телефон т.б. Ашуын сыртқа шығаруға көмектесетін ойыншықтар: сарбаздар, мылтық, доп, жастық т.б. Сонымен қатар, шығармашылық қиялы мен өзін ашуға көмектесетін ойыншықтар бар. Олар конструктор, әліпби, қиылған суреттер, бояу, мозаика, жіп, т.б. Ойыншықты сатып аларда міндетті түрде баланың көзқарасын есепке алу керек. Автомат немесе жартылай автомат ойыншықтарды алмаған жөн. Балаға сатып алатын ойыншықтарыңыз олардың жан дүниесін аша алатын болу керек.
1-2 жастағы балаларға арналған ойыншықтарға пластмассалық пирамидаларды жатқызуға болады. Осы ойыншық арқылы балалар ойлау қабілетін дамытады.
3-4 жастағы балаларға арналған ойыншықтар сан түрлі. Оларға конструкторды жинау қызықты. Бұл жастығы балалар шын өмірден алынған сюжеттерді ойнайды. Мысалы: әке–ана, қыз–ана т.б.
5-6 жастағы балалар ойын орындарынан төсек орындары мен шкафтарға аусады. Бұл жастағы балаларды ойлау, қиялдау қабілеттерін жақсы дамытуға көңіл бөлген жөн. Өз қолдарымен ойыншықтарды жасағанды жақсы көреді. Бала өзін мектепке дайындайды.
Есте сақтыңыз! Ойыншықты жасына қарай ауыстырып оытру қажет, себебі бір ойыншықтан бала жалығуы мүмкін. Ескі ойыншықты алып тастап, уақыт өткеннен кейін қайта шығарсаңыз, баланың қызығушылығы қайта оянады. Сәбидің дүниетанымының бай дамуына ойыншық әсер етеді. Әр баланың ойыншықтары болуы тиіс. Ойыншық таңдау баланың ең маңызды ісі болып есептеледі. Баланың өз еркіне, таңдауына байланысты, көп ойынышықтың арасында өзіне ерекше ұнайтын ойыншық болады. Ойыншық арқылы бала жалғыздықтан арылады. Ата-аналары бір жаққа кеткенде жалғыз қалған бала қараңғыдан қорықпау үшін ойыншығын құшағына алып, қорқыныш сезімін сейілтеді. Жатарда жарық сөнгенде де дос ойыншығы баланың құшағынан табылады. Ойыншықтар арқылы бала өз сезімін білдіріп, қоршаған ортаны зерттейді. Бала ойыншығын ұрсып, жұбатады. Кейде бала ашуын ойыншығынан алып, қолын жұлып, бұрышқа қойып қояды. Ашуы басылғаннан кейін ойыншыған қолы
«Балақайлар мектебі»
Для каждого ребенка переходный период от дошкольного детства к школе является очень сложным периодом. Для детей, не посещавших дошкольные организации и предшкольные классы, этот период значительно сложнее.
Предшкольная подготовка детей осуществляется с пяти лет в дошкольных организациях, предшкольных классах общеобразовательных школ, лицеев и гимназий или в семье. Одной из основных задач системы дошкольного образования является обеспечение равных стартовых возможностей для детей из разных социальных групп при поступлении в начальную школу. Под «выравниванием стартовых возможностей детей» следует понимать создание равных условий для детей дошкольного возраста независимо от благосостояния семьи, места проживания, национальной принадлежности по желанию родителей для успешного обучения в школе.
С целью выравнивания стартовых возможностей в летний период для детей, не охваченных предшкольной подготовкой, при организациях образования с учетом потребности родителей организуются краткосрочные курсы предшкольной подготовки.
На базе Института раннего развития детей Министерства просвещения Республики Казахстан разработана Программа.
Программа разработана в соответствии с требованиями Государственного общеобязательного стандарта дошкольного воспитания и обучения3 на основе Типовых учебных планов и Типовой учебной программы дошкольного воспитания и обучения.
Цель Программы – подготовка детей к обучению в начальной школе.
Задачи:
развитие компетенций (физическое развитие, развитие коммуникативных навыков, познавательных и интеллектуальных навыков, творческих навыков, исследовательской деятельности детей, формирование социально-эмоциональных навыков);
формирование личностной, интеллектуальной, социальнопсихологической готовности к школьному обучению;
формирование учебной мотивации;
развитие интереса и желания к получению новых знаний, потребности общаться со взрослыми и сверстниками.
Программа предусматривает преемственность между предшкольной подготовкой и начальной школой, дает возможность педагогам и родителям помочь детям подготовиться к обучению в школе. Содержание Программы охватывает все стороны подготовки детей к обучению в школе, учитывая психологическую готовность.
Продолжительность реализации Программы составляет 1 месяц в летний период. Организация образования утверждает график и расписание организованной деятельности/занятий.
Режим работы - пять дней в неделю по 4-5 занятий, продолжительностью не более 30 минут с 10 минутным перерывом.
Предварительная запись на краткосрочные курсы предшкольной подготовки по телефону 26-90-41 или по адресу ул…Байтерек 12